Panika med vožnjo: kako sproščeno nazaj za volan

  • Objavljeno: 21. marca, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Panika
  • Objavljeno: 21. marca, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Panika
Panika med vožnjo vpliva na počutje mlade voznice

Ali ste tudi vi doživeli napad panike v avtu? Se zdaj ne upate več peljati po avtocesti, čez viadukte, predore, tunele? Ste zaradi tovrstne izkušnje prenehali voziti, tudi po lokalnih cestah, ker vas je strah, da boste izgubili nadzor, povzročili nesrečo in doživeli paniko med vožnjo? Če se – niste edini. Panika med vožnjo, ki lahko bistveno vpliva na vaše udobje in varnost na cesti, pesti skoraj vsakega tretjega Slovenca 

Prva stvar, ki jo morate vedeti, če ste doživeli napad panike v avtu, je tale: strah pred vožnjo se lahko v celoti odpravi in to v kratkem času. Kako? Več o tem vam zaupam spodaj.

KAJ JE PANIKA MED VOŽNJO

Napad panike v avtu je pogost pojav, kjer pride do paničnega napada, med tem, ko vozimo. Pri posameznikih, ki to doživijo, se posledično razvije močen strah pred vožnjo in pred tem, da se napad panike ponovi.

Ta strah je pogosto povezan z občutki izgube nadzora nad vozilom. Lahko se sproži zaradi različnih dejavnikov, kot so 

  • pretekle prometne nesreče, 
  • nevarne vremenske razmere,
  • ali celo preprosta misel na vožnjo.
Grafika prikazuje najpogostejše dejavnike, ki povzročajo paniko med vožnjo

Od takrat, ko se prvič pojavi panika med vožnjo, bo oseba vedno, ko je na cesti, čutila napetost in pričakovanje ponovnega napada.

Ljudje, ki so doživeli napad panike med vožnjo, pogosto potrebujejo veliko časa, da si opomorejo. Vendar pa je možno okrevati. S pravim razumevanjem, sočutnim pristopom in podporo si lahko postopoma povrnete zaupanje vase in v vaše sposobnosti obvladovanja napadov panike.

Če se spopadate s neprijetnimi občutki med vožnjo, vam svetujemo, da poiščete pomoč strokovnjaka.

V svoji 12-letni terapevtski praksi sem s celovitimi tehnikami pomagala že na stotine Slovenkam in Slovencem, ki so trpeli za paničnim napadom med vožnjo. Skupaj nam jo je v nekaj mesecih uspelo odpraviti – za vedno. Tudi vam lahko, pomembno je le, da začnemo, kjer je potrebno: pri odkrivanju pravega vzroka vaše panike med vožnjo in naredimo načrt, kako se je boste osvobodili.

PRI KOMU SE POJAVI NAPAD PANIKE MED VOŽNJO?

Napad panike med vožnjo se lahko pojavi pri komurkoli, tudi pri ljudeh, ki vozijo že vrsto let. Pogoj da pride do paničnega napada (tudi v avtu) je nakopičen stres v telesu in akumulirani občutki ogroženosti, groze in nevarnosti.

Čeprav se panični napad zgodi nepričakovano, sta se »čustvena umazanija« in stres nabiral več let, preden sta dosegla vrhunec v obliki paničnega napada. 

KAKO SE OBČUTI PANIKA MED VOŽNJO

Najpogosteje se panika med vožnjo kaže skozi intenziven občutek: strahu, tesnobe ali celo panike in groze, ki se lahko nenadoma pojavi.

Fizični simptomi, kot so 

pogosto spremljajo to stanje.

Ta občutek nemoči in strahu lahko prepreči normalno vožnjo in vodi v izogibanje določenim situacijam ali krajem, ki v nas sprožijo paniko. Če se znajdete v tej situaciji, se ne obremenjujte – niste sami.

Ko pride do paničnega napada med vožnjo, gre za zelo nevarno situacijo. 

Misli, ki se ob tem pojavijo so:

»Nisem več priseben/a, moram se hitro ustaviti

»Hitro moram pobegniti in se umakniti iz ceste.«

»Počutim se utesnjeno in stisnjeno.«

»Kaj, če povzročim prometno nesrečo ali se zaletim

KAKO NASTANE PANIKA MED VOŽNJO

Voznik je pod stresom med vožnjo

Gre v bistvu za panični napad, ki se pojavi zaradi različnih sprožilcev. Med temi sprožilci so lahko:

  • Travmatične izkušnje v preteklosti, kot na primer nesreča, v katero so bili udeleženi ali jo celo povzročili. To lahko povzroči posttravmatski stresni sindrom (PTSM), ki sproži paniko med vožnjo.
  • Visoka raven splošnega stresa, kot so težka obdobja v življenju, ki povzročajo občutke nezbranosti in pomanjkanja kontrole.
  • Tesnoba zaradi prometa ali vožnje, ki izhaja iz slabe samopodobe, nezaupanja samemu sebi in pomanjkanja izkušenj v prometu.
  • Strah pred nevarnostmi na cesti, kot so prometne nesreče ali vožnja v neugodnih vremenskih razmerah, lahko poveča tesnobo in paniko med vožnjo.

Panični napad pa nastane zaradi nakopičenih občutkov ogroženosti, panike in tesnobe iz preteklosti. Doživeli so toliko stresa, napetosti in nemira, da je telo preobremenjeno in “poči” v obliki napada. Ko se to zgodi v avtomobilu, lahko pride do strahu pred vožnjo z avtomobilom in do strahu pred ponovnim paničnim napadom.

Drugi dejavniki, kot so

  • utrujenost, 
  • uporaba drog ali stimulansov 

prav tako lahko prispevajo k razvoju paničnega napada med vožnjo, ki pa lahko nastane tudi zaradi nakopičenih občutkov

  • ogroženosti, 
  • panike 
  • in tesnobe iz preteklosti.

Obstajajo učinkoviti načini zdravljenja strahu pred paničnim napadom – s celovito terapijo, ki vključuje psihološko podporo in terapevtske tehnike, je mogoče premagati strahove in doseči boljše obvladovanje vsakodnevnih situacij. Pomembno je, da se oseba, ki se spopada s temi izzivi, obrne na strokovnjaka za duševno zdravje, ki mu lahko pomaga pri razvoju učinkovitih strategij za premagovanje strahov ter omogoči boljše in bolj polno življenje. 🙂 Tu sem, da vam pomagam.

STRAHOVI LJUDI, KI DOŽIVIJO PANIČNI NAPAD V AVTU

Ko se soočajo s strahom pred vožnjo po paničnem napadu, se ljudje srečujejo z različnimi izzivi, ki vključujejo:

  • Strah pred prečkanjem viaduktov, akvaduktov in tunelov, saj se bojijo, da ne bodo imeli možnosti za umik in doživljajo občutek utesnjenosti.
  • Nezaupanje vase pri vožnji po avtocestah, saj sami sebi ne zaupajo, da bodo obvladovali vozilo pri velikih hitrostih.
  • Strah pred izgubo nadzora na cesti ter nezmožnost zaupanja vase, kar lahko privede do anksioznosti zaradi morebitnih prometnih nesreč.
  • Strah pred nepredvidljivimi dogodki na cesti, ki vodi do občutka nemoči in nezmožnosti vožnje.
Nesrečna voznica doživlja paniko med vožnjo

Strahovi po paničnem napadu lahko zelo omejujejo posameznika.

Z razumevanjem in ustrezno podporo je mogoče premagati te strahove.

Pomembno je, da se posameznik zaveda, da ni sam s svojimi strahovi ter da obstajajo načini za premagovanje teh ovir.

ZGODBE STRANK, KI SO PANIKO MED VOŽNJO PREMAGALE

Panika med vožnjo je pogost problem, ki pesti mnoge voznike. Vendar pa s pravim pristopom in celovito terapijo lahko to težavo premagate v zelo kratkem času. S 12-letnimi izkušnjami v terapiji, sem več kot 3600 posameznikom pomagala premagati njihove notranje ovire (med njimi številnim tudi panični strah pred vožnjo) v treh mesecih.

Vabim vas, da preberete čudovite zgodbe treh mojih strank: Jureta, Mihele in Varje. Vsi trije so se spopadali s hudim strahom pred vožnjo, a so s pomočjo moje terapije uspešno premagale svoje travme. Danes uživajo v vožnji z avtomobilom in živijo polno življenje brez strahu pred paničnimi napadi.

grafika z povezavo in mnenjem stranke: ''Neizmerno sem hvaležen Asji za vse, kar je storila zame... Po zelo kratkem času terapije sem premagal strah pred vožnjo in ...''

S pomočjo terapije lahko posamezniki pridobijo orodja in veščine za obvladovanje tesnobe ter premagovanje strahu že pred njegovim pojavom ter ponovno vzpostavitev zaupanja vase in v svoje vozniške sposobnosti. Tako lahko dosežete trajne rešitve, ki vam omogočajo, da se lahko vožnje znova veselite. Če želite doživeti podobne pozitivne rezultate, je ključno, da identificirate pravi vzrok za vašo težavo. Z veseljem vam bom pomagala na brezplačnem svetovalnem pogovoru.

CELOSTEN PRISTOP IN OSVOBODITEV STRAHOV

Ko je panika med vožnjo stalen spremljevalec, ki vpliva na počutje, vsakodnevno delovanje in zdravje, je nujno, da se z njo soočimo. Panika med vožnjo se pojavi zaradi kopičenja stresa, ki si ga naše telo zapomni ob vsaki stresni situaciji.

Voznik, ki doživlja napad panike med vožnjo zaradi česar se je bil primoran ustaviti.

Več stresnih situacij, ki jih doživimo v življenju, več negativnih občutkov (nemir, panika, strahovi, jeza, žalost, razočaranje) se vpiše v naše telo.

Ti stresni dogodki delujejo kot energijske blokade v telesu, ki ovirajo umirjen spanec, sproščeno telo in regeneracijo. 

Srečen voznik brez panike med vožnjo

V programu NOTRANJI MIR se osredotočamo na razreševanje teh blokad v 3-mesečni terapiji. Program ponuja podporo pri premagovanju panike med vožnjo in vam pomaga osvoboditi se dolgotrajnih strahov, čustvenih blokad in negativnih misli v samo 90 dneh

Če se želite pogovoriti o vaših težavah, vas vabim na kratek, brezplačen in zaupen uvodni pogovor. 

Čeprav je panika med vožnjo lahko zelo moteča, jo je mogoče popolnoma premagati. Ključnega pomena je da skozi terapevtski proces predelamo panične napade in odpravimo vzroke za nastanek, ter tako razbremenimo telo na energijski ravni, da se le ta nikoli več ne pojavi. Ne glede na to, ali se spopadate s paniko med vožnjo zaradi stresa, tesnobe ali drugih dejavnikov, sem tukaj, da vam pomagam na poti do boljšega in lahkotnejšega življenja

VIRI

  • Ehlers, A., Hofmann, S. G., Herda, C. A., & Roth, W. T. (1994). Klinične značilnosti fobije pred vožnjo. Journal of Anxiety Disorders, 8(4), 323–339. https://doi.org/10.1016/0887-6185(94)00021-2
  • Kuster, V. (2019). Tapkanje odpravi negativne misli in občutke.
  • Kuster, V. (2023). Moja nova samopodoba.
  • Roth, W. T. (2005). Fiziološki kazalniki za anksioznost: motnja panike in fobije. International Journal of Psychophysiology, 58(2-3), 190–198. https://doi.org/10.1016/j.ijpsycho.2005.01.015
  • White, D. R., Hepworth, D. P., & Zidar, M. S. (2018). Pošiljanje besedil med vožnjo: Ali gre samo za moralno paniko? Deviant Behavior, 39(11), 1387–1397. https://doi.org/10.1080/01639625.2018.1479915
  • Dominko, A. (2020, December 18). Panika med vožnjo [Pomoč, da se znebite strahu] – https://asjadominko.si/wp-content/uploads/2020/10/Tapkanje_knjiga-1.png.si. Asja Dominko / https://asjadominko.si/wp-content/uploads/2020/10/Tapkanje_knjiga-1.png. https://www.vlastakuster.si/panika_med_voznjo/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7-SvBhB6EiwAwYdCAUDmAuo3oZm51JTzFgy_j04mr9BFwMOD0I6gicOpgQ0K2di5vdloXhoC-4sQAvD_BwE

Avtorica članka

Asja Dominko
Magistrica temeljnih medicinskih znanosti, vodilna specialistka za trajno odpravo izgorelosti, tesnobe in paničnih napadov.

  • Izvajam napredno terapijo »Notranji mir« ter Kratke terapije za osnovno pomoč.
  • Avtorica knjig »Kako premagati anksioznost« (e-knjigo (86 strani) s konkretnimi nasveti za pomoč si lahko brezplačno prenesete) in »Moja nova samopodoba«.
  • Brezplačen terapevtski pogovor je na voljo vsem, ki želite izvedeti a) resničen vzrok za vaše težave, b) način, kako se jih lahko za vedno osvobodite in zaživite ponovno normalno življenje.
Vse informacije: www.asjadominko.si

Potrebujete pogovor?

Pogovorimo se o tem zakaj se vam v resnici dogaja, kar se vam dogaja in kaj narediti, da težavo trajno rešite.

Okrepite svoj notranji mir v treh minutah na dan.