Napad panike: se bodo napadi sploh kdaj končali ali bo v resnici le vedno huje?

  • Objavljeno: 11. aprila, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Panika
  • Objavljeno: 11. aprila, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Panika

Vem, da s temi besedami veliko obljubljam. A tega niti slučajno ne bi javno rekla, če ne bi bila v svojo terapijo, ki sem jo razvijala 12 let in ima na tisoče pozitivnih zgodb, tako prepričana. 

Na sliki ne z grafom prikazan odgovor na naslov: "Napad panike: se bodo napadi sploh kdaj končali ali bo v resnici le vedno huje?". Prikazano je, da se normalni panični napadi lahko za vedno odpravijo v 90 dnevnih, naj hujše oblike pa v 180 dnevih. To so rezultati analiz strank, ki so šli skozi njen napredni terapevstki program Notranji mir.

1) Napad panike: se lahko za vedno konča/-jo?

Da. Za tem trdno stojim.

Kako močno si želite, da bi bilo vaše življenje

  • spet brez paničnih napadov
  • brez strahu pred strahom (pred paničnimi napadi)
  • tako, v katerem boste na vse življenjske situacije odreagirali mirno in brez čustvenih izpadov?

Med 3600 Slovenkami in Slovenci, ki so šli skozi mojo napredno terapijo “Notranji mir je bilo nešteto takšnih, ki vam lahko to potrdijo: od najhujših do “manj hudih” oblik.

Če mislite, da ste najhujši in nerešljiv primer, poglejte ta video …

Kako je mogoče, da sem tako prepričana, da lahko pomagam vsakemu?

Enostavno zato, ker razumem, kaj panični napad sploh je, zakaj je nastal in kako se razvija, poleg tega pa je moj notranji kompas (srce) tisti, ki me žene k temu, da ljudem pomagam k notranjemu miru. Ker to polni mene oz. je moj življenjski namen.

Pomembno je le, da se zavedamo, da se napad panike sam od sebe v večini primerov ne bo nehal.

Napad panike je kot pokvarjen avtomobil …

Da bomo lažje razumeli, si napad panike predstavljajte kot delovanje avtomobila. Recimo, da se vam v avtu prižge ena kontrolna lučka. To je jasen znak, da je treba ukrepati, popraviti nepravilnost. A ker je samo ena lučka, še ni hudo. 

Če ste nepravilnost takoj uredili – je vse ok in avto normalno deluje. Čisto možno, da ste popravili sami (ker si upate in ste tehničen tip) ali pa ste avto peljali k strokovnjaku. Odlično!

Če pa se na lučko niste ozrli (ker nimate časa, ker še ni prehudo, ker “saj pa je samo ena lučka!”), se kmalu prižge še druga. 

In še ena. 

In še ena.. 

“Naenkrat” začne imeti avto čudne znake. 

Na sliki ženska pred avtomobilom, ki je "zakuhal".
Fogorafija je prikaz zgodbe, ki smo jo uporabili kot primerjavo med avtom, ki se mu prižigajo kontrolne lučke in paničnimi napadi; Čese ne upošteva sprotnih, majhnih znakov, da je nekaj narobe (tako pri avtomobilu kot pri napdu panike) in se jih sproti ne odpravi, se stvari nalagajo. Neizogibno je, da pride do nepotrebnega, velikega problema, ki se ga rešuje veliko počasneje.

Npr.: kar sredi avtoceste vas začne zanašati; na križišču kar z lepega ugasne in preden ga uspete ponovno spraviti v pogon, je potrebnih kar nekaj težkih poskusov, medtem ko so vse oči drugih jezno in neučakano uprte v vas (zelo možno je, da na tak način dobite še izjemno razširjene panične napade med vožnjo).

Lahko težave z avtomobilom rešite sami, a če niste resen mehanik, na tej točki sami kaj dosti ne boste mogli več storiti. A avtomehanik, nekdo, ki ima izkušnje, ki je rešil že na tisoče takih težav, bo.

Res pa je, da bo v tej situaciji za popravilo potrebno več časa, ker je več nakopičenih težav in je treba reševati eno za drugo. 

Enako je s paničnimi napadi. 

Velja pa tudi obratno: če napad panike ignoriramo, ne bo kar čudežno izginil. V veliko primerih jih bo vedno več, pojavil se bo strah pred strahom, kar pa je tisto, kar ohromi naše življenje. Prej kot to sprejmemo, prej bomo lahko začeli živeti sproščeno, prijetno, uspešno, zdravo življenje – če bomo aktivno sodelovali pri odpravi.

A kljub temu vas lahko pomirim: tudi najtežje primere smo skupaj uspeli rešiti v 6 mesecih. 

Rešljivo je. Lahko imate ponovno normalno življenje, brez strahu pred tem, da bi se napad panike še kdaj ponovil.

2) Ali lahko panični napad povzroči, da omedlim ali celo umrem? 

Dobra novica je, da na podlagi znanstvenih raziskav napad panike sam po sebi ni nevaren, še najmanj pa smrtno nevaren.

Je pa res, da lahko nekateri simptomi paničnih napadov posnemajo simptome drugih resnih stanj, ki lahko vodijo do omedlevice ali smrti. Prav zato se pri ljudeh zelo hitro razvije strah pred novimi napadi, čemur največkrat rečemo “strah pred strahom”. 

Na sliki napis: Napad panike, s puščico, ki kaže na napis "lahko postane ena najbolj grozljivih izkušenj", s puščico ki kaže "lahko rodi strah pred strahom", s puščico, ki kaže, da "NI SMRTNO NEVAREN".
Na sliki je ženska, ki sedi ob kavču, objema kolena in doživlja panični napad.
Vsi panični napadi so rešljivi, pravi terapevtka Mag. Asja Dominko.
Napad panike je zelo neprijeten, pravzaprav zelo hitro v skoraj vseh primerih postane ena najbolj grozljivih, če ne kar najbolj grozljiva izkušnja, kar jih je človek kdaj doživel.

Ano je panika zajela tam, kjer jo je najmanj pričakovala – zvečer, ko se je odpravljala spat in to jo je prestrašilo do kosti …  

Lahko se je osvobodite – za vedno. Kako? Odvisno od razloga, zakaj se pri vas pojavlja. Zato vas vabim na brezplačen pogovor, na katerem ugotoviva, zakaj v vašem primeru do paničnih napadov v resnici prihaja in narediva strategijo, kako bi se jih lahko za vedno rešili. Ste za?

3) Kako vem, ali imam res napad panike ali kaj veliko hujšega/resnejšega?

Sami boste zelo težko razvozljali, ali gre za napad panike ali pa za resno stanje, ki posnema stanje paničnih napadov. Resna stanja so: 

  • Srčni napad
  • Pljučna embolija
  • Astma
  • Hipoglikemija
  • Anafilaksija
Na sliki pacientka, ki se posvetuje z zdravnikom na urgenci, saj sama ne ve, ali ima napad panike ali kaj resnejšega.
Če zdravniški izvidi kažejo, da je z vami vse v redu, vas pa še vedno pestijo simptomi, kot so razbijanje srca, mravljici po telesu, vrtoglavica itd., imate panični napad, ki pa je povsem rešljiv - za vedno.

Če doživljate katerega od teh simptomov, je pomembno, da nemudoma poiščete zdravniško pomoč. Če pa vam specialistični pregledi ne pokažejo ničesar (to pomeni, da vam zdravniki pravijo, da je z vami vse v redu), vi pa še naprej doživljate npr.: 

  1. razbijanje srca, 
  2. mravljince po telesu, 
  3. vrtoglavico in slabost
  4. pritisk v glavi, 
  5. občutek dušenja 
  6. … (10 najpogostejših simptomov napada panike si lahko preberete tukaj), 

potem gre za panične napade, ti pa bazirajo na čustvenih bolečinah iz preteklosti in se jih lahko za vedno rešite – hitreje, kot mislite. 

30-letna mamica je doživljala hude pade panike ponoči, dokler …

Tako je bilo tudi pri nekaj več kot 30-letni mamici 2 otrok in ženi, ki je delala v turizmu in se je dobesedno vsako noč prebujala v paničnih napadih. Na prvem brezplačnem terapevtskem pogovoru sva ugotovili, kaj je bila prava osnova za njene panične napade: čustvena bolečina, ki se je v njeno telo zasidrala več kot 15 let nazaj.

Celotna zgodba je opisana na strani 53 moje e-knjige “Kako premagati anksioznost” (brezplačno jo lahko prenesete na TEJ POVEZAVI)). S ponosom pa vam razkrijem njen končni rezultat po aktivnem sodelovanju v terapiji Notranji mir.

Po najinem skupnem delu, se ji je zmanjšala intenzivnost:

  1. napadov panike
  2. strahu pred strahom (to je grozljiv strah pred paničnim napadom, ki se človeka polasti, in ga spremlja na vsakem koraku. Zaradi njega je normalno življenje dobesedno nemogoče, saj smo vedno v strahu, kdaj in kje se bo napad ponovil). 

4) Zakaj so se mi začeli, če sem prej živel/-a čisto “normalno” življenje? 

Ker smo ljudje bitja, ki nismo le telo. Smo tudi misli. Smo občutki. Smo energetsko polje. Zato moja terapija deluje: ker povezuje vse te štiri elemente.

Napada panike NE moremo rešiti le zato, ker ga na mentalni ravni razumemo: treba je prepoznati čustva in občutke, ki napad panike povzročijo (tudi če je to desetletja kasneje) in nato očistiti naše energetsko polje. 

Z drugimi besedami: vsak napad panike izvira iz čustvenih bolečin iz preteklosti. Iz nekega dogodka, ki je vam osebno pomenil čustveno bolečino (travmo, trpljenje, strah …). 

Po navadi je takih dogodkov več, lahko pa je en sam. 

Za nekoga je travma to, da mu oče ali mati v otroštvu nista namenila dovolj časa.

Nekdo drug (ki je doživljal tepež ali psihično nasilje) vam bo seveda rekel:

“Ah, pa saj to ni nič! To kar se je MENI dogajalo – TO je travma!”.

Pa ni res.

Travma je vse, kar se je V VAS zapisalo kot nekaj, kar vas je takrat bolelo.

Verjetno pa ste kasneje to “potlačili”. 

Travmo vsak posameznik doživlja drugače in ne glede na to, kaj vam drugi pravijo: če je vas bolelo, je to travma, ki se danes lahko kaže kot panični napad. Pika.

5) Kako vem, če je tik pred vrati nov napad panike?

Napade panike sproži kompleksno sodelovanje dejavnikov, ki vplivajo na možgane in telo. 

Na sliki je roka, ki na "tablo" napiše: "Kaj se je zgodilo?" Da lahko uspešno in trajno rešimo napade panike, je potrebno iskreno in jasno odgovoriti na to vprašanje.
Eno so v telesu zapisana čustva iz preteklosti, ki so “osnova” za napad panike ( nastanejo v preteklosti). Drugo so sprožilci, tj. dogodki, ki se zgodijo danes in nas “spomnijo” na trpljenje preteklosti. To dvoje skupaj je “formula” za nastanek paničnega napada. 

Vabim vas, da si preberete o 15 najpogostejših simptomih napada panike, ki jih vsi poznamo in tudi 7 nepoznanih, o katerih nihče ne govori, o katerih sem pisala v ločenem članku.

6) Kaj napad panike sproži? Zakaj nastanejo?

1. Sprožilni dejavnik:

  • Napadi panike se lahko pojavijo nepričakovano ali jih lahko sprožijo določeni dejavniki, kot so:
    • Stresne situacije (npr. strah pred javni nastopanjem, finančne težave)
    • Izpostavljenost strahom (npr. vožnja z dvigalom, zaprti prostori)
    • Telesni občutki (pospešen srčni utrip zaradi kofeina)
    • Psihološki dejavniki (nemirne misli, občutki izgube nadzora)

2. Pretirana interpretacija:

  • Ko se pojavi sprožilni dejavnik, ga možgani morda napačno tolmačijo kot znak nevarnosti. Na primer, rahlo povišano srčno utripanje zaradi kave se lahko razlaga kot znak srčnega napada.
Slika povzema, kaj so sprožilci napada panike. Na sliki je tudi oseba, ki ima simptom napada panike, težko dihanje, občutek zadušitve.

3. Aktivacija boja ali beg reakcije:

  • Amigdala, del možganov, ki je odgovoren za čustva strahu, sproži kaskado hormonov, kot je adrenalin.
  • Adrenalin pripravi telo na boj ali beg, kar povzroči fizične simptome, kot so:
    • Pospešen srčni utrip
    • Plitvo dihanje
    • Pretok krvi v mišice
    • Razširjene zenice
    • Potenje

4. Občutek izgube nadzora:

  • Fizični simptomi napada panike lahko sami po sebi povzročijo strah in tesnobo.
  • Pospešeno dihanje lahko povzroči občutek dušenja, kar lahko osebo prestraši, da bo omedlela.
  • Ta spirala strahu in fizičnih občutkov lahko ustvari občutek izgube nadzora, kar še poslabša napad panike.

5. Negativne misli:

  • Med napadom panike lahko prevladujejo negativne misli in predvidevanje katastrofe.
  • Oseba lahko začne razmišljati, da bo umrla, da bo izgubila nadzor ali da bo javno osramočena.
  • Te misli lahko še povečajo občutek strahu in tesnobe.

6. Vzorec vzdrževanja:

  • Če se oseba izogne situacijam, za katere verjame, da sprožijo napade panike, se lahko vzorec vzdrževanja okrepi (panični napadi se bodo nadaljevali, prav tako strah pred strahom)
  • Izogibanje preprečuje soočenje s strahom in s tem zavedanje, da
    • so napadi panike sicer trenutno neprijetni, vendar
    • niso nevarni in predvsem – ko se jim pravilno posvetimo in jih ne ignoriramo, jih lahko za vedno rešimo.

7) Je napad panike znak, da imam duševno bolezen? 

Ne. 

8) Kako dolgo navadno traja napad panike? Ali so resnično vedno hujši in daljši? 

Napadi panike običajno trajajo od nekaj minut do ene ure (v povprečju med 20 in 30 minut). V redkih primerih lahko trajajo dlje.

Napadi panike niso nujno vedno hujši.

Napad panike: na sliki je prikazano, da poprečni napad traja med 20 in 30 min
ZAPOMNITE SI: večina ljudi žal panične napade doživlja vse pogosteje. Redki ljudje doživijo le enega.

Kljub temu pa bi rada opozorila: 

  • Depresija: Če trpite za depresijo, so lahko vaši napadi panike hujši.
  • Stres: Stres lahko sproži napade panike in jih poslabša.
  • Pomanjkanje spanja: Pomanjkanje spanja lahko poveča tveganje za napade panike in jih poslabša.
  • Uporaba substanc: Uporaba alkohola ali drog lahko sproži napade panike in jih poslabša.

8) Napad panike – ga želite odpraviti za vedno? 

Lahko ga.

Vi.

Točno vi.

Kot ga je tudi Anja.

SPOROČILA ANJE NAJBRŽ NOČETE SPREGLEDATI … Povedala je, da je: “… vprašanje, kaj bi se z mano zgodilo, če ne bi šla v Asjino napredno terapijo, zdaj pa imam svojo družino spet nazaj!”

Se sprašujete, kako točno vam lahko jaz pomagam?

Moja napredna terapija Notranji mir je tista, ki na energetskem, mentalnem, telesnem in čustvenem nivoju dela temelju, in to je – pravem vzroku za nastanek napada panike. Slednjega poiščemo najprej, že na brezplačnem, zaupnem pogovoru, ki je neobvezujoč za kakršnokoli nadaljnje sodelovanje z mano.

Na njem naredimo tudi strategijo, kako se boste paničnih napadov za vedno rešili vi, in sicer glede na:

  • vaš današnji način življenja,
  • na dogodke, ki so vplivali na vas
  • na vaše trenutno čustveno, telesno in mentalno stanje

Če ste začutili, da se želite o svoji situaciji pogovoriti z mano, vas vabim, da si rezervirate svoj termin.

Na sliki: Asja Dominko je magistrirala iz temeljnih medicinskih znanosti in se izobrazila na področju energijske
psihologije.
Je ustanoviteljica terapevtskega programa “Notranji mir”, v katerem s pomočjo sistematično
vodenega procesa v 90 dneh trajno odpravi anksioznost, tesnobo, izgorelost in panične napade.
S svojim edinstvenim darom in ljubečo karizmo ljudem pomaga odpraviti nakopičena čustvena
bremena iz preteklosti. Vodi jih, da prenehajo živeti v strahu, trajno dosežejo notranji mir, sprostijo
svoje telo in se rešijo neprijetnih telesnih občutkov.
Tudi sama se je spopadala z veliko strahovi in globoko žalostjo. Z intenzivnim ukvarjanjem s svojimi
čustvenimi globinami je razvila unikaten sistem spreminjanja podzavestnih vzorcev, ki resnično
deluje.
Vse svoje napredno znanje deli z ljudmi na svojih terapijah, kjer jim v kratkem času spremeni življenje
na bolje.

Verjamem v vas.

Močnejši ste, kot si mislite.

To mi je dokazalo že več kot 3600 ljudi v Sloveniji, ki so šli skozi delo z mano.

Držim pesti, da boste naredili, kar je treba, da se paničnih napadov rešite.

Ker – osebno vam lahko pomagam, a glavni ste vi.

Odločeni vi.

Se vidimo?

VIRI:

  • Dominko, A. Kako premagati anksioznost (ter doseči notranji mir in čustveno svobodo). Maribor: samozaložba, 2024, URL: https://asjadominko.si/brezplacna-knjiga/
  • Kuster, V. (2019). Tapkanje odpravi negativne misli in občutke.
  • Kuster, V. (2023). Moja nova samopodoba.
  • Roth, W. T. (2005). Fiziološki kazalniki za anksioznost: motnja panike in fobije. International Journal of Psychophysiology, 58(2-3), 190–198. https://doi.org/10.1016/j.ijpsycho.2005.01.015

Avtorica članka

Asja Dominko
Magistrica temeljnih medicinskih znanosti, vodilna specialistka za trajno odpravo izgorelosti, tesnobe in paničnih napadov.

  • Izvajam napredno terapijo »Notranji mir« ter Kratke terapije za osnovno pomoč.
  • Avtorica knjig »Kako premagati anksioznost« (e-knjigo (86 strani) s konkretnimi nasveti za pomoč si lahko brezplačno prenesete) in »Moja nova samopodoba«.
  • Brezplačen terapevtski pogovor je na voljo vsem, ki želite izvedeti a) resničen vzrok za vaše težave, b) način, kako se jih lahko za vedno osvobodite in zaživite ponovno normalno življenje.
Vse informacije: www.asjadominko.si

Potrebujete pogovor?

Pogovorimo se o tem zakaj se vam v resnici dogaja, kar se vam dogaja in kaj narediti, da težavo trajno rešite.

Okrepite svoj notranji mir v treh minutah na dan.