Strah pred paničnim napadom – prepoznajte glavne simptome in vzroke za nastanek

  • Objavljeno: 8. marca, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Panika
  • Objavljeno: 8. marca, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Panika

Strah pred paničnim napadom se pojavi pri ljudeh, ki so doživeli panični napad. Gre za močen občutek strahu pred tem, da se panični napad spet pojavi.

Odpravimo ga tako, da poiščemo in odpravimo vzroke za nastanek, ki se skrivajo v nakopičenih občutkih ogroženosti, strahu, panike in nemira iz preteklosti, ki so se shranili v telesu.

Članek opisuje glavne simptome in vzroke strahu pred paničnim napadom, na koncu pa tudi pristop, s katerim ga odpravimo.

KAJ JE STRAH PRED PANIČNIM NAPADOM 

strah-pred-panicnim-napadom

Strah pred paničnim napadom je pogosto stanje, kjer oseba razvije izjemno močen strah pred tem, da se panični napad spet pojavi. Strah pred paničnim napadom je v bistvu strah pred strahom. 

Nastane kot posledica tega, da je oseba doživela panične napade, ki so bili tako grozljivi in zastrašujoči, da se je v njih vzbudil neverjetno močen strah.

Oseba, ki jo je strah, da se panični napad spet ponovi, se boji voziti avto, iti na sprehod, ne upa v trgovino in se boji stopiti med ljudi. Kakovost življenja drastično upade, kadar je strah tako močen, da preprečuje vsakodnevne aktivnosti. 

Napad panike je klic telesa, da potrebuje nujno pomoč. Če se hočemo trajno rešiti paničnih napadov in strahu pred paničnim napadom, je treba iz telesa izbrisati stare občutke. 

KAJ JE PANIČNI NAPAD

panicni-napad

Panični napad je nenaden in nepričakovan občutek močnega in intenzivnega strahu, fizičnega neugodja in panike. Pojavi se lahko ne glede na starost ali spol.

Ljudje, ki doživijo panični napad, ga opisujejo kot najhujšo izkušnjo, kjer imajo občutek, da bodo umrli, da doživljajo srčno kap ali da se jim bo zmešalo. 

Kako dolgo traja panični napad

Panični napad se pojavi nepričakovano in običajno traja nekaj minut. Panični napadi so lahko zelo pogosti (več krat na dan) ali pa redki (samo 1x v življenju).

Ali tudi vi čutite strah pred paničnim napadom in bi se ga želeli za vedno znebiti? Se želite pogovoriti?

Prijavite se na brezplačen in neobvezujoč uvodni pogovor.

SIMPTOMI IN ZNAKI

Fizični simptomi

Ko oseba razvije strah pred ponovnim paničnim napadom, se pojavijo fizični simptomi, ki so podobni samemu paničnemu napadu, vendar manj intenzivni: 

simptomi-panicni-napad
  • nemirne misli, 
  • mravljinci po telesu,
  • občutek »elektrenja«, 
  • oteženo dihanje, 
  • nespečnost, ki se lahko razvije v kronično nespečnost,
  • slabosti v želodcu, 
  • napetosti po telesu,
  • razbijanje srca, 
  • cmok v grlu, 
  • občutek dušenja, 
  • omedlevanje ali drugi nepojasnjeni telesni simptomi.

Notranje doživljanje, ko se pojavi strah pred paničnim napadom

Občutki, ki jih oseba doživlja, so strah, panika, anksioznost, nemoč, obup, občutek ujetosti, tesnobe in močnega nemira.

Telo se postavi v stanje bega ali boja, kjer je pod nenehnim pritiskom in pričakovanjem, kdaj se bo panični napad spet pojavil. 

Pojavi se tudi močen občutek, da so bolni in da je z njimi nekaj hudo narobe (strah pred boleznimi).

Mnogi mislijo, da so eden izmed najhujših primerov in da zanje ni rešitve. Zdravniški pregledi pokažejo, da je z njimi fizično vse v redu, ljudje pa se še vedno ne morejo otresti strahu, da so resno bolni.

To je seveda razumljivo, saj se zelo slabo počutijo in težko verjamejo, da so zdravi. Prava razlaga za tako stanje pa je, da so fizično zdravi, tako kot jim je potrdil zdravnik, energijsko pa so izčrpani. Ta energijska izčrpanost je nastala zaradi mnogih stresnih situacij, ki so jih v življenju doživeli. Stresne situacije povzročijo panični napad, anksiozni napad, izgorelost, nespečnost, tesnobo, slabo počutje in nepojasnjene telesne simptome.

PANIČNI NAPAD IN VSAKDANJE ŽIVLJENJE

Ljudem, ki so razvili strah pred ponovnim paničnim napadom, postane glavna prioriteta izogibanje situacijam, kjer bi se potencialno lahko pojavil panični napad. Občutek je takšen, kakor da njihovo življenje usmerja strah, panika in nemoč. 

panicni-napad-vsakdanje-zivljenje

Ko planirajo aktivnosti, imajo pogosto v mislih, da morajo biti blizu urgence, v primeru, da doživijo panični napad. Vožnja z avtom skozi tunele, viadukte ali mostove predstavlja zelo veliko oviro, zato si mnogi ne upajo več voziti avta. 

Edini prostor, kjer se počutijo varni, je njihov dom. Na podlagi tega je izjemno težko tudi za ljudi, ki imajo to osebo radi. Velikokrat se poruši povezanost s partnerjem. Tudi družinsko življenje je zaznamovano, kjer je skrb za otroke včasih prevelik zalogaj. 

Program Notranji mir je pomagal Miheli, Darji, Juretu in Varji, da so se popolnoma osvobodili paničnih napadov in strahu pred tem, da se panični napad spet ponovi v 3 mesecih. Prisluhnite njihovim zgodbam.

VZROKI ZA NASTANEK STRAHU PRED PANIČNIM NAPADOM

vzroki-za-nastanek-strahu-pred-panicnim-napadom

1. Vzrok: nakopičen stres v telesu

Ob stresnih situacijah se naše telo odzove s fizičnimi simptomi (potenje, razbijanje srca, nemir, cmok v grlu) in občutki (strah, ogroženost, panika, jeza, nemir …). Vsak izmed teh stresnih dogodkov, od otroštva do danes, se zapiše v telo na energijskem, telesnem, miselnem in čustvenem nivoju.

Ko je v telesu preveč nakopičenih strahov in življenjske ogroženosti, se pojavi panični napad.

2. Vzrok: negativni podzavestni vzorci poganjajo strah pred paničnim napadom

Podzavestna prepričanja in vzorci so kakor pokvarjene kasete, ki se nenehoma vrtijo v nas. Te kasete obujajo bližnjo in daljno preteklost, ali pa predvidevajo morebitne negativne prihodnje okoliščine.

Kadar smo v preteklosti doživeli mnogo negativnih izkušenj, je ta glas zelo močan, pogosto pa ljudje niti ne prepoznamo, da je bolj povezan s preteklostjo kot sedanjostjo. Tako ohranjamo ista ravnanja in čustvovanja, kot takrat ko se je to prepričanje zapisalo v nas. 

Podzavestna prepričanja so:

  • “Nisem dovolj dober/dobra.”
  • “Nikoli mi ne bo uspelo.”
  • “Ljudje me vedno izkoriščajo.”
  • “Nisem varen, varna. Ne počutim se varno.”
  • “Nisem vreden/vredna.”
  • “Ne smem biti to, kar sem.”

3. Vzrok: čustvena bolečina iz preteklosti povzroči panični napad

Nepredelana čustva iz preteklosti so kakor kamenčki, ki jih nosimo s sabo. Bolj, kot smo v življenju doživeli bolečih stvari, težje breme nosimo na čustvenem nivoju. Kadar teh občutkov ne predelamo in izrazimo, se kopičijo in naš čustveni svet postaja vedno bolj obremenjen. Tako pride do slabega počutja in zdravstvenih težav.

4. Vzrok: zloraba substanc pogosto vodi v panični napad in strah pred paničnim napadom

Včasih se posebej pri mladih zgodi, da panični napad sproži uporaba nedovoljenih substanc (kajenje marihuane). Ljudje pričakujejo, da jih bo uživanje marihuane sprostilo in jim prineslo notranji mir. Kadar imajo ljudje v sebi veliko negativnih občutkov iz preteklosti, se lahko zgodi nasproten učinek.

Uživanje marihuane jih v tem primeru ne sprosti, pač pa sproži izjemno močan panični napad. V takšnih primerih se razvije še posebej močan strah pred paničnim napadom, ki ga ljudje ne morejo premagati sami, ampak potrebujejo dobro strokovno pomoč. Uživanje marihuane ni povzročilo paničnega napada, pač pa ga je le sprožilo in ojačalo. Pravi razlog za panični napad so vedno nakopičeni občutki strahu in življenjske ogroženosti. 

Pomembno je razumeti, da so panični napadi in s tem povezani strahovi v celoti rešljivi in da se lahko oseba ne glede na intenzivnost trenutne stiske tega trajno reši. 

Potrebujete iskren in topel pogovor? Tukaj smo za vas.

KAKO TRAJNO ODPRAVIMO STRAH PRED PANIČNIM NAPADOM

Kadar nas panični napad in strah pred paničnim napadom zaznamujeta do te mere, da ne moremo več normalno spati, hoditi v službo ali početi vsakodnevne aktivnosti, je treba poiskati strokovno pomoč.

Včasih zdravniki za zdravljenje paničnih napadov predpišejo tudi zdravila (antidepresivi), ki lahko zmanjšajo simptome paničnih napadov, vendar ne odpravljajo vzrokov.

Sami si lahko pomagamo tako, da poskrbimo za zdrav življenjski slog – da smo naspani, da se zdravo prehranjujemo in da se dovolj gibamo. Za zniževanje napetosti so uporabne tudi tehnike za sproščanje, kot so meditacija, dihalne vaje in vizualizacija.

strah-pred-panicnim-napadom-resitev

Kadar pa tovrstni nasveti ne pomagajo, je potreben celostni terapevtski pristop. Pomembno je poiskati najtežje stresne dogodke iz preteklosti, kjer se je v telo zapisal močen občutek nevarnosti, življenjske ogroženosti, strahu in panike. Nato je potrebno vse te dogodke predelati tako, da dosežete globoko olajšanje na čustvenem, energijskem, miselnem in telesnem nivoju.

Ko to naredimo, panični napadi v celoti izzvenijo. 3-mesečni program Notranji mir vas v kratkem času trajno osvobodi paničnih napadov in strahov. Več kot 3600 ljudem sem pomagala, da so se osvobodili čustvenih bremen in dokopali do notranjega miru.

Upam, da vas je članek opogumil, da se podate v svoj notranji svet občutkov in s tem naredite prvi korak k notranjemu miru, sproščenosti in samozavesti. Če ste razvili strah pred paničnim napadom, vedite, da ni z vami nič hudo narobe, pač pa potrebujete samo pravi pristop, ki vas bo pripeljal do čustvene stabilnosti.

Z ljubeznijo, Asja

Avtorica članka

Asja Dominko
Magistrica temeljnih medicinskih znanosti, vodilna specialistka za trajno odpravo izgorelosti, tesnobe in paničnih napadov.

  • Izvajam napredno terapijo »Notranji mir« ter Kratke terapije za osnovno pomoč.
  • Avtorica knjig »Kako premagati anksioznost« (e-knjigo (86 strani) s konkretnimi nasveti za pomoč si lahko brezplačno prenesete) in »Moja nova samopodoba«.
  • Brezplačen terapevtski pogovor je na voljo vsem, ki želite izvedeti a) resničen vzrok za vaše težave, b) način, kako se jih lahko za vedno osvobodite in zaživite ponovno normalno življenje.
Vse informacije: www.asjadominko.si

Potrebujete pogovor?

Pogovorimo se o tem zakaj se vam v resnici dogaja, kar se vam dogaja in kaj narediti, da težavo trajno rešite.

Okrepite svoj notranji mir v treh minutah na dan.