Kako premagati pretirano ljubosumje in ohraniti zdrav partnerski odnos

  • Objavljeno: 20. maja, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Samozavest
  • Objavljeno: 20. maja, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Samozavest

Ali ste že kdaj začutili ljubosumje, ko je vaš partner preživel čas s prijateljem, ki vam ni bil najbolj všeč? Ljubosumje je eno izmed najbolj intenzivnih in močnih čustev, pogosto destruktivne narave. Do ljubosumja pride lahko v partnerskem, prijateljskem ali družinskem odnosu.

Ali veste, da ljubosumje izvira iz čustvenih ran, ki smo jih doživeli v svojem otroštvu?

Ali veste, da se običajno zaljubimo v partnerja, ki nam bo odpiral čustvene rane?

Partnerstvo ima globlji pomen, kot si morda mislite. Pomembno je, da se zavedamo, kako naša preteklost vpliva na naše sedanje odnose, in da se zavestno trudimo za razvoj zdravega in izpolnjujočega partnerstva.

Ljubosumje lahko konča zvezo.

Zakaj se pojavi ljubosumje

Ljubosumje izvira iz čustvene bolečine, ki smo jo v veliki meri doživeli v svojem otroštvu. Lahko bi jo opisali kot blokado v energijskem sistemu telesa ali kot ujeto življenjsko energijo, ki izvira iz preteklih travmatičnih izkušenj

Pri čustveni bolečini gre za mešanico

  • strahu,
  • zavrženosti,
  • ločenosti,
  • življenjske ogroženosti,
  • izgubljenosti
  • in nepripadnosti

Ta notranja bolečina se lahko skriva v ozadju našega uma, vendar še vedno vpliva na naše vsakodnevno delovanje.

Ljubosumje je čustvo povezano z strahom, zavistjo, nezaupanjem, zamero, negotovostjo in žalostjo.

1. Strah: Strah pred izgubo ljubljene osebe ali strah pred tem, da nas bo partner zapustil.

Več o strahu pišem na Vlasta Kuster strah.

2. Zavist: Občutek, ki ga dobimo, ko se naš partner posveča nekomu drugemu kot nam. 

3. Nezaupanje: Pomanjkanje zaupanja v partnerja ali strah pred tem, da nas bo partner prevaral.

4. Zamera: Užaljeni smo zaradi dogodkov ali situacij, ki so nas prizadele in povzročile ljubosumje.

5. Negotovost: Občutek negotovosti ali nezadovoljstva s samim seboj, kar lahko vpliva na to, kako gledamo na svojega partnerja in tako okrepi občutke ljubosumja.

6. Žalost: Občutek žalosti ali obupa zaradi misli, da bi lahko izgubili ljubljeno osebo.

Za več branja o žalosti in kako jo odpravite, kliknite tukaj.

7. Jeza: Čutimo jezo zaradi situacij, ki nam dajejo občutek, da smo izdani ali zapuščeni.

Ta čustva lahko močno vplivajo na naše misli, vedenje in dobro počutje, zato je pomembno, da se zavedamo svojih čustev in jih znamo ustrezno obravnavati.

Skladiščenje čustev in izbruh ljubosumja

Naš um želi, da nas čustvena bolečina ne bi motila, zato jo pospravi na varno – v podzavest, vendar čustvena bolečina s tem ne izgine. Še vedno obstaja in ima močan vpliv na naše življenje. 

Čustvena bolečina poleg ljubosumja povzroči druge težave, kot so:

Ta bolečina lahko povzroči globoke notranje rane in negativna čustva, ki močno vplivajo na naše življenje in medsebojne odnose.

Nato se bolečina pojavi kot energijska zver, ki preži v nas in se lahko manifestira kot ljubosumje, ki napada nas ali naše bližnje. 

Pretekli dogodki in odnosi puščajo sledi v našem duševno – čustvenem svetu.

Te izkušnje vplivajo na naše trenutne odzive, čustva in vedenje.

Razumevanje teh vplivov nam pomaga bolje razumeti sebe in svoje odzive na določene situacije v sedanjosti.

Ljubosumje je kot zver, ki napada nas in naše bližnje.
Bolečina je kot zver, ki napada nas in naše bližnje.

Vaša naloga je, da se zavedate, da je ljubezen močnejša od vsakega strahu in da energija ljubezni vedno premaga energijo strahu, ogroženosti in ujetosti.

Spremembe boste dosegali korak za korakom, osvobajali se boste bolečih spominov, občutkov ter negativnih prepričanj, ki so povezani z ljubosumjem. O ljubosumju in posesivnosti pišem na vlastakuster.si.

Če ste pripravljeni na čustveno potovanje, ki vas bo osvobodilo notranjih strahov in tesnob, vas vabim na uvodni, popolnoma brezplačni pogovor.

Simptomi ljubosumja

Simptomi se lahko razlikujejo od osebe do osebe, vendar pa je nekaj najpogostejših znakov ljubosumja:

  • Neprestano preverjanje partnerjevega telefona, sporočil ali družbenih omrežij.
  • Nevzdržna potreba po nadzoru partnerjevih aktivnosti.
  • Nezaupanje partnerju, čeprav nimamo dokaza za nezvestobo.
  • Pogosti občutki ljubosumja in strahu pred izgubo partnerja.
  • Povečana občutljivost na partnerjeve interakcije s tretjimi osebami.

Fizični simptomi, kot so

  • hitro bitje srca,
  • povečano potenje
  • ali tresenje, ko se pojavijo situacije, ki sprožijo ljubosumje.

Pogosti občutki

Kako ljubosumje vpliva na partnersko zvezo

  • Povzroča konflikte in nesoglasja med partnerji.
  • Oslabi zaupanje in intimnost med partnerji.
  • Lahko vodi do nezdravega nadzora in posesivnega vedenja.
  • Povečuje stres in napetost v zvezi.
  • Omejuje svobodo in prostor za individualno rast in razvoj.
  • Lahko vodi v ločitev ali končanje zveze, če se težave ne rešijo.

Kako slaba samopodoba vpliva na ljubosumje v partnerskem odnosu

Izboljšanje slabe samopodobe je ključno za obvladovanje ljubosumja in posesivnosti. Naša samopodoba se oblikuje že v zgodnjem otroštvu, ko smo priča dogodkom, ki lahko v nas sprožijo občutke žalosti, osamljenosti in strahu.

Slaba samopodoba povzroča ljubosumje

Če nihče ne razloži teh dogodkov ali ne pomaga otroku pri obvladovanju teh čustev, to vodi v negativno samopodobo. Otrok oblikuje prepričanja, kot so “nikomur ni mar zame“, “sem manjvreden”, “nisem varen“, kar lahko kasneje vpliva na njegovo varnost v partnerskem odnosu in iz katerega se nato razvijeta ljubosumje in posesivnost.

Premagovanje ljubosumja

  1. Terapija: Terapevt vam lahko pomaga raziskati korenine ljubosumja in prepoznati vzorce razmišljanja ter vedenja, ki prispevajo k vašim težavam. S terapevtskim delom lahko postopoma razrešite čustvene rane in spremenite negativna prepričanja, ki vam povzročajo stisko.
  2. Samopomoč: Različne tehnike sproščanja stresa pomagajo zmanjšati notranjo napetost in nemir, kot tudi uravnotežiti čustva in povečati samozavest.
  3. Komunikacija: Odkrita in spoštljiva komunikacija s partnerjem je ključna pri reševanju težav v odnosu. Izražanje svojih potreb, skrbi in čustev ter aktivno poslušanje partnerja je pomemben korak k izboljšanju zaupanja in grajenju povezanosti med vama.
  4. Samopodoba: Sprejemanje sebe takšnega, kot ste, in gradnja zdrave samopodobe je ključno pri premagovanju ljubosumja. Delo na svoji samopodobi vam lahko pomaga razviti notranjo trdnost in občutek lastne vrednosti, kar vam omogoča, da se bolj sproščeno in zaupljivo soočate s partnerjem in situacijami. Kako spremeniti svoje mišljenje in si dvigniti samozavest preberite na Vlasta Kuster samozavest.

Vendar pa je mogoče negativna prepričanja spremeniti v pozitivna. Na primer, prepričanje “nikogar me ni mar” se lahko spremeni v “ljudje me imajo radi”, prepričanje “sem manjvreden” pa v “sem vreden“. Sprememba teh prepričanj pomaga krepiti samozavest in zmanjšati občutke ljubosumja in posesivnosti v partnerskih odnosih.

Z odpravo negativnih vzorcev obnašanja spremenimo svojo samopodobo.

Ko bodo v vašo podzavest vstavljena nova pozitivna prepričanja, boste začeli doživljati večjo samozavest in notranji mir, kar bo zmanjšalo izpade ljubosumja in posesivnosti v partnerskem odnosu.

Če potrebujete pomoč pri spreminjanju svojih podzavestnih prepričanj in pri celjenju čustvenih ran, sem tukaj, da vam pomagam.

Če sprejmete mojo pomoč, vas vabim na brezplačen pogovor, na katerem bova ugotovila, kaj je vzrok ljubosumja pri vas in kako ga lahko skupaj rešiva. Ste za?

Premagovanje ljubosumja s celostnim pristopom

Ljubosumje izvira iz globokih čustvenih ran in travm, ki so se kopičile skozi naše življenje. Te rane vključujejo zavrnitve, pomanjkanje ljubezni ali podpore in negativne izkušnje iz preteklosti, ki so v nas pustile bolečine in nezdrave vzorce razmišljanja.

Ljubosumje škoduje partnerskim odnosom.

Da bi učinkovito odpravili ljubosumje, moramo seči globoko v svojo notranjost in se posvetiti celostnemu odpravljanju vzrokov za težavo. To pomeni obravnavanje čustvenih ran iz preteklosti, ki so povzročile težave v naših odnosih.

Ko se soočimo s svojimi čustvenimi ranami in jih zdravimo, lahko postopoma začnemo graditi bolj zdrave in ljubeče partnerske odnose.

Pomembno je razumeti, da se proces odpravljanja ljubosumja ne zgodi čez noč in zahteva potrpežljivost, predanost in odločenost za spremembo. Toda s pravilnim vodstvom in podporo lahko premagamo te čustvene ovire ter ustvarimo bolj srečne in zadovoljujoče odnose.

Potrpežljivost, predanost in odločenost so potrebni za odpravo ljubosumja.

Odpravljanje vzrokov je lahko zelo dolgotrajen postopek, saj lahko pogovorne terapije trajajo leta.

S skupnim trudom, prizadevanjem in vztrajnostjo lahko vsak doseže trajno odpravo ljubosumja in podzavestnih vzrokov zanj v 90 dneh.

Ali tudi vi sanjate o življenju, ki ste ga živeli, preden vas je mučilo ljubosumje? Prijavite se na brezplačen uvodni pogovor, da pogledava, kaj so vaše specifične težave in kako jih lahko skupaj hitro in učinkovito odpraviva. 

Ljubosumje se v celoti odpravi, kadar se združi vaša želja po spremembi, vztrajnost in predanost procesu s terapijami in ljubečim vodenjem, ki ga prejmete na vsaki terapiji. 

Asja Dominko: Kako premagati ankisoznost

O medsebojnih odnosih, pretiranem ljubosumju in občutkih zapuščenosti sem spregovorila tudi v knjigi “Kako premagati anksioznost ter doseči notranji mir in čustveno svobodo.”

Za brezplačen prenos e-knjige kliknite na spodnji gumb.

.

Viri – Ljubosumje

  • 5 Causes of Jealousy – Power of Positivity
  • Dealing With Possessiveness in a Relationship – Psychology Today
  • How to overcome jealousy in life – Mr Stingy
  • Important causes and signs of possessiveness – India Study Channel
  • Jealousy – Good Therapy
  • Jealousy: What percentage of people are jealous? – Quora
  • La posesividad del amor – La mente es maravillosa
  • Moja nova samopodoba – Vlasta Kuster (2023)
  • Possessive and Controlling Men – Exploring your mind
  • Possessive partner – Lonerwolf
  • Tapkanje odpravi negativne misli in občutke – Vlasta Kuster
  • The “D” Personality Style – Discinsights
  • Cuando los celos nos hacen perder la cabeza – La mente es maravillosa
  • How to Retain Freedom in a Relationship – Exploring our mind
  • Kako premagati anksioznost – Dominko, A. (2024)

Avtorica članka

Asja Dominko
Magistrica temeljnih medicinskih znanosti, vodilna specialistka za trajno odpravo izgorelosti, tesnobe in paničnih napadov.

  • Izvajam napredno terapijo »Notranji mir« ter Kratke terapije za osnovno pomoč.
  • Avtorica knjig »Kako premagati anksioznost« (e-knjigo (86 strani) s konkretnimi nasveti za pomoč si lahko brezplačno prenesete) in »Moja nova samopodoba«.
  • Brezplačen terapevtski pogovor je na voljo vsem, ki želite izvedeti a) resničen vzrok za vaše težave, b) način, kako se jih lahko za vedno osvobodite in zaživite ponovno normalno življenje.
Vse informacije: www.asjadominko.si

Potrebujete pogovor?

Pogovorimo se o tem zakaj se vam v resnici dogaja, kar se vam dogaja in kaj narediti, da težavo trajno rešite.

Okrepite svoj notranji mir v treh minutah na dan.