Kako premagati anksioznost – trajno in učinkovito

  • Objavljeno: 16. aprila, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Anksioznost
  • Objavljeno: 16. aprila, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Anksioznost

Kako premagati anksioznost? Najprej je pomembno, da preverimo, ali jo imamo

Znaki anksioznosti so fizični, miselni in čustveni. Najpogosteje se pojavi pospešeno bitje srca, občutek tiščanja v prsih, nemirne misli, občutek ogroženosti in strahu.

Da bi se prepričali, ali imate anksioznost, sem za vas pripravila brezplačen test za anksioznost. S klikom na spodnji gumb odgovorite na vprašanja, vpišite elektronski naslov in poslali vam bomo rezultate.

100 % brezplačno, zaupno in diskretno.

Anksioznost premagamo tako, da pozdravimo vzroke za nastanek, ki se skrivajo v čustvenem svetu vsakega posameznika. Pravzaprav anksioznost predstavljajo nakopičeni občutki panike in ogroženost, ki jih je treba razbremeniti in odpraviti iz telesa. To se počne skozi terapevtski proces, kjer razbremenimo telo na energijskem, miselnem in čustvenem nivoju.

Kaj je anksioznost

Anksioznost je kot klic telesa po pomoči. Življenje je polno vzponov in padcev, stres pa se, če ga sproti ne razrešujemo, nabira v nas na energetski ravni.

S sabo pa prinese številne omejitve v vsakodnevnem življenju: panika med vožnjo, socialna fobija in nespečnost.

Kako premagati anksioznost in najti notranji mir: Življenje je polno vzponov in padcev

Vsak stresni dogodek v nas sproži negativna čustva

  • strah,
  • jezo,
  • žalost,
  • nemoč
  • občutek ogroženosti.
  • paniko
  • in zamero.

Naš um si zapomni te izkušnje in ustvari občutke, ki so povezani z negativnimi čustvi, ki smo jih doživeli ob dogodku.

Do anksioznosti pride, ker sta telo in um navajena na nemir, neugodje, napetost, strah, dokazovanje in raznorazne pritiske. Če jo želimo odpraviti, moramo telo na globokem nivoju razbremeniti in sprostiti.

Kaj so simptomi anksioznosti

Simptomi pri anksioznosti se lahko razlikujejo od osebe do osebe, vendar poznamo nekaj najbolj pogostih, ki se delijo na telesne, čustvene in miselne.

Telesni simptomi anksioznosti vključujejo:

Telesni simptomi anksioznosti
  • razbijanje srca,
  • tiščanje v grlu,
  • napetost v želodcu,
  • nenavaden pritisk v glavi,
  • vrtoglavica,
  • cmok v grlu,
  • mravljinci po telesu,
  • omedlevanje,
  • slabosti,
  • mehke ali težke noge,
  • konstantna napetost (telo je v stanju bega ali boja),
  • vročina po telesu,
  • ščemenje po telesu,
  • nepojasnjene bolečine in drugo.

Med čustvene simptome anksioznosti sodijo:

Čustveni simptomi anksioznosti
  • nemir,
  • panika,
  • občutek ogroženosti,
  • občutek ujetosti,
  • negotovosti,
  • nervoza
  • in strahovi.

Med miselne simptome pa štejemo

Miselni simptomi anksioznosti
  • težave s koncentracijo,
  • spominom,
  • nemirne misli,
  • nenehno brnenje v glavi
  • in pomanjkanje motivacije.

Anksioznost vpliva na celotno telo in um, zaradi nje se pojavijo težave s spanjem, panika med vožnjo, bistveno pa se spremeni tudi kakovost življenja osebe, ki se spopada z njo.

Če opazite, da ti simptomi preprečujejo normalno življenje, je pomembno, da poiščete pomoč, saj se jo lahko na tak način hitro osvobodite.

Za odpravo anksioznosti obstaja v Sloveniji napredna terapija, s katero se lahko anksioznost odpravi v 90 dnevih – naravno in brez zdravil.

Kje se lahko anksioznost pojavi

Anksioznost se lahko pojavi kjerkoli

Anksioznost se lahko pojavi v različnih situacijah. Včasih se ljudje nenadoma soočijo s tovrstnimi občutki doma, v varnem okolju svojega doma.

Drugič se ti občutki pojavijo med množico ljudi, v trgovinah, na pošti ali v banki, kar lahko kaže tudi na strah pred ljudmi (socialna fobija), o kateri več pišem na Vlasta Kuster.si.

Nekateri ljudje doživijo anksioznost, ko so daleč od doma, na primer med potovanjem ali spanjem v tuji postelji.

Spet drugi se počutijo nelagodno pred nastopi pred skupino ljudi ali ob obisku zdravnika, trgovine ali druge institucije.

Nekaterim je še posebej težko čakanje v vrsti, saj se bojijo, da se jim v čakanju v vrsti lahko zavrti, in poste slabo ali se jim zgodijo kakšni drugi neprijetni občutki.

Kjer koli potujejo, se sprašujejo, kako bi si lahko pomagali, če bi nenadoma doživeli občutke anksioznosti in strahu.

Začnejo se izogibati določenim situacijam v avtomobilu, na primer vožnji po avtocesti, skozi tunele ali preko viaduktov. Izogibajo se daljšim potovanjem ali počitnicam na morju.

Če vas več zanima o paniki med vožnjo, si lahko preberete članek na moji stari spletni strani Vlasta Kuster.

Kako premagati anksioznost: Prvi korak – prepoznavanje

Anksioznost se lahko izrazi v občasnih občutkih tesnobe, a tudi v bolj resnih oblikah, kot so generalizirana anksiozna motnja (GAM), fobije ter napad panike.

Eden od izzivov pri prepoznavanju anksioznosti je, da se pogosto prepleta z drugimi duševnimi motnjami, najpogosteje s paničnimi napadi, strahom pred boleznijo, tesnobo in depresijo.

Osebe, ki trpijo za anksioznostjo, pogosto težko najdejo pravi vzrok za svoje občutke. Vedo samo, da se počutijo zelo slabo, čeprav je za zunaj vse v redu. To pomeni, da doživijo zelo močan ali pretiran odziv v situacijah, ki za druge niso tako stresne.

Kar 2 od 5 ljudi naj bi vsaj enkrat v življenju občutila anksioznost.

Vabim vas, da se prijavite na brezplačen in neobvezujoč uvodni pogovor, kjer bova skupaj odkrila vzroke za vaše trenutno počutje. Sestavila bova načrt, kako se povzpeti po stopnicah k popolni osvoboditvi od simptomov anksioznosti in kako uživati v bolj polnem, srečnejšem življenju.

Kako premagati anksioznost: načini zdravljenja

Zdravila

Zdravila so ena od možnosti zdravljenja anksioznosti, ki se uporablja v povezavi z drugimi terapevtskimi pristopi. Njihov cilj je olajšati simptome tesnobe, vendar lahko povzročijo tudi neželene učinke, kot so zaspanost, razdražljivost in omotica.


Zdravila so ena od možnosti zdravljenja anksioznosti, vendar vedno v kombinaciji s terapijo.

Antidepresivi (SSRI in SNRI)

  • Pozitivno: Lahko so učinkoviti pri zmanjševanju simptomov tesnobe, izboljšujejo razpoloženje in splošno duševno stanje.
  • Negativno: Možni stranski učinki vključujejo slabost, glavobole, težave s spanjem, težave s spolnostjo in povečano telesno težo. Začnejo delovati šele po nekaj tednih.

Benzodiazepini

  • Pozitivno: Zmanjšajo simptome tesnobe in so namenjeni za kratkotrajno lajšanje akutne tesnobe.
  • Negativno: Tveganje za zasvojenost, odvisnost in umik ob dolgotrajni uporabi. Lahko povzročijo zaspanost, omotico in zmanjšano koordinacijo.

Betablokatorji

  • Pozitivno: Lahko pomagajo pri obvladovanju fizičnih simptomov tesnobe, kot so tresenje, palpitacije in znojenje.
  • Negativno: Neželeni učinki vključujejo utrujenost, motnje spanja in v nekaterih primerih depresijo.

Antipsihotiki (v nizkih odmerkih)

  • Pozitivno: Uporabljajo se za zmanjšanje zelo intenzivnih simptomov tesnobe ali ko druge metode niso učinkovite.
  • Negativno: Možni stranski učinki vključujejo povečanje telesne teže, zaspanost in tveganje za metabolični sindrom.

Če se odločimo za jemanje zdravil, je pomembno, da kombiniramo jemanje zdravil s spremembami življenjskega sloga, za celostni pristop k obvladovanju tesnobe pa moramo vključiti tudi terapijo.

Terapija

Najboljši način, da anksioznost trajno odpravimo, je, da se začnemo ukvarjati s svojim psihičnim počutjem. Če želimo premagati anksioznost, moramo ozdraviti čustvene rane preteklih bolečih dogodkov, ki so pustili globoke sledi v našem duševnem svetu.

Čeprav ne moremo izbrisati preteklih spominov, lahko odstranimo negativna čustva, ki so se nanje navezala.

Obstaja več različnih oblik terapij in psihoterapij, med katere spadajo:

  • psihoterapija ali pogovorna terapija,
  • kognitivno-vedenjska terapija,
  • Geštalt terapija,

Pogovorne terapije trajajo več let. V programu Notranji mir pride do 90 % izboljšanja v treh mesecih.

Naše telo se mora razbremeniti panike, nemira, neugodja, strahov, jeze, zamere in bolečine iz preteklosti, ki jo nezavedno nosimo v sebi.

Ko telo razbremenimo “energijske” nesnage, je pomembno, da se ponovno naučimo, kako je biti sproščen, miren, zadovoljen, srečen, samozavesten, vesel in izpopolnjen.

Prej, ko začnemo terapije, prej si povrnemo zdravo telo, zdrav um in se ponovno veselimo življenja. V moji napredni terapijiNotranji mir” je prve velike spremembe možno opaziti v prvih treh tednih, nato pa se stanje konstantno izboljšuje.

Kako premagati anksioznost in najti notranji mir: terapija

Vloga terapije pri premagovanju tesnobe

Terapija igra ključno vlogo pri obvladovanju in premagovanju tesnobe iz več razlogov:

  • Nudi varno in podporno okolje, kjer lahko posamezniki izrazijo svoje občutke in skrbi brez strahu pred obsodbo.
  • Pomaga razumeti korenine tesnobe, vključno z osebnimi in okoljskimi dejavniki, ki prispevajo k njenemu nastanku.
  • Uči strategije za spopadanje s sprožilci tesnobe, kar omogoča boljše obvladovanje čustev.
  • Spodbuja razvoj zdravih miselnih vzorcev, ki nadomestijo negativne in škodljive misli.
  • Podpira gradnjo samozavesti in izboljšanje socialnih veščin, s čimer zmanjšuje občutke osamljenosti in izolacije.

Bistveno pri vseh oblikah terapije pa je, da si vzamete čas zase, za svoje srce in dušo ter da vam prisluhne nekdo, ob komer se boste počutili slišani, razumljeno in sprejeto.

Bolj kot kadarkoli poprej je danes pomembno, da prisluhnemo sebi, da začnemo sebe spoštovati in da se naučimo, kako stare občutke in bremena odstranimo iz telesa.

Želim, da veste, da anksioznost ni doživljenjska bolečina, pač pa samo izziv, ki ga lahko skupaj premagava.

Samopomoč

Za v pomoč pri blagi obliki tesnobe, sem za vas pripravila preproste nasvete, s katerimi si lahko sami lajšate simptome tesnobe:

  • Pisanje dnevnika hvaležnosti je proces, v katerem vsak dan zapišete stvari, za katere ste hvaležni.
  • Redna čustvena higiena. Soočenje, priznanje in sprejemanje svojih čustev (tudi neprijetnih in negativnih)
  • Redno se gibajte. Že desetminutni sprehod lahko izboljša vaše počutje.
  • Zmanjšajte vnos kofeina, ki lahko pri nekaterih ljudeh poveča tesnobo in spremeni vzorce spanja. Izogibajte se čaju, kavi, koli, energetskim pijačam in čokoladi, še posebej po 18. uri.
  • Omejite uživanje alkohola in cigaret. Tem manj, tem boljše.
  • Izberite zdrave prehranske možnosti. Posegajte po zdravih prehranskih navadah.
  • Poskrbite za dovolj spanca.

Dodatno vam lahko naslednje stvari pomagajo pri obvladovanju tesnobe:

  • Vzemite si čas zase. Poskusite se vključiti v dejavnosti, ki ste jih prej uživali — tudi če se sprva ne počutite tako.
  • Tehnike sproščanja. Meditacija, EFT, dihalne vaje, …
  • Globoke dihalne vaje za sproščanje lahko pomaga pri vaših fizičnih simptomih. Nadzorovane dihalne vaje lahko zmanjšajo tveganje, da simptomi preidejo v panični napad. Počasi dihajte noter in ven.

Kako premagati anksioznost: Celosten pristop

Se sprašujete, kako točno vam lahko jaz pomagam?

Moja napredna terapija Notranji mir vas notranje očisti na energetskem, mentalnem, telesnem in čustvenem nivoju. Z mojo pomočjo boste že na brezplačnem, zaupnem pogovoru razumeli, katera travma ali neobdelana izkušnja iz preteklosti vas pesti še danes.

Na njem naredimo tudi strategijo, kako se boste tesnobe za vedno rešili, in sicer glede na:

  • vaš današnji način življenja,
  • na dogodke, ki so vplivali na vas
  • na vaše trenutno čustveno, telesno in mentalno stanje.

Zelo veliko obljubljam s temi besedami, vem. Ampak, resnično verjamem v terapijo, ki sem jo razvijala več kot 12 let, ker ima tisoče pozitivnih zgodb.

V nadaljevanju bloga si lahko preberete zgodbo Mojce, ki je prišla k meni s hudo anksioznostjo, ki pa sva jo popolnoma odpravili in sedaj Mojca ponovno uživa v mirnem življenju.

Zgodba pa je samo povzetek poglavja iz moje nove knjige “Kako premagati anksioznost”, ki si jo lahko zagotovite brezplačno s klikom na spodnji gumb.

Pridobite notranji mir in čustveno svobodo

Mojčina zgodba

Mojca se je obrnila name, potem ko je trpela zaradi hude anksioznosti – občutka, ki ji prej ni bil znan. Kako se je spopadala z boleznijo in kako sva skupaj stopili na pot iskanja rešitve, si lahko preberete spodaj.

kako premagati anksioznost : Vrtoglavice so bile prvo opozorilo telesa.

Anksioznost – beseda, ki sem jo slišala prvič, ko sem že prestopila prag štiridesetih let. Ob samem izgovoru te besede sem začutila, kako se mi je jezik zapletal. Vendar pa je bilo čutiti to stanje, to je bilo nekaj povsem drugega.

Vrtoglavice so bile prvo opozorilo telesa, ki sem ga ignorirala. Moja volja in energija sta izginili, prepuščena sem bila nenehni utrujenosti.

Zdelo se mi je, da umiram, da je nekaj hudo narobe z mojim telesom in umom. Moje delovanje v službi in družini je bilo prisilno normalno, a moj svet se je sesul. Nisem več živela, kot sem navajena. Iz vesele, pozitivne osebe sem postala kup skrbi.

Z Asjo sem vzpostavila globok in zaupen odnos, kjer sem lahko razgalila svojo bit. Koliko čustev nosi človek v sebi – solze, bolečina, dvomi, jeza, razočaranja. In kako osvobajajoče je, ko lahko vse to izraziš in se počistiš.

kako premagati anksioznost : Vredno je boriti se, ne glede na vse.

Postopoma sem začela sprejemati sebe. In potem je prišel dan, ko sem prvič resnično začutila, da se imam rada, da sem edinstvena in vredna. To je občutek svobode, ki ga ne moreš opisati.

Spoznala sem, kako dragoceno je naše telo in kako pomembno je, da ga cenimo. Največje bogastvo na tem svetu je ljubezen do samega sebe in mir v duši. Življenje je prelepo, da bi se predali.

Vredno je boriti se, ne glede na vse.

– Mojca, 41 let

Ste tudi vi pripravljeni narediti prvi korak k boljšemu duševnemu zdravju in splošnemu počutju?

Verjamem, da ste in to tudi zmorete.

Za več informacij o terapiji in o čakalnih dobah v Sloveniji pa si lahko ogledate članek Terapevt.

Viri

1. Bandelow B, Michaelis S. Epidemiologija anksioznih motenj v 21. stoletju. Dialogues Clin Neurosci. 2015;17(3):327–35. doi:10.31887/DCNS.2015.17.3/bbandelow

2. Barbosa-Camacho FJ, Romero-Limón OM, Ibarrola-Peña JC, in sod. Depresija, anksioznost in akademski uspeh v času COVID-19: presečna študija. BMC Psychiatry. 2022;22(1):443. doi:10.1186/s12888-022-04062-3.

3. CABA. Ali vas prizadene anksioznost? 

4. EFT Universe. Tapkanje olajša hude napade anksioznosti.

5. Kuster, V. (2019). Tapkanje odpravi negativne misli in občutke.

6. Kuster, V. (2023). Moja nova samopodoba.

7. Spinhoven P, Hoogerwerf E, van Giezen A, Greeven A. Kognitivna terapija skupine, osredotočena na zavedanje, za zdravljenje odpornih anksioznih motenj: pragmatična randomizirana kontrolirana raziskava. J Anxiety Disord. 2022;90:102599. doi:10.1016/j.janxdis.2022.102599 

8. Zlomužica A, Kullmann F, Hesse J, Plank L, Dere E. Prepoznavanje spomina, primarni in sekundarni učinki ter zaznavanje časa v spletni različici paradigme strahu pred krikom. Sci Rep. 2022;12(1):14258. doi:10.1038/s41598-022-18124-9

Avtorica članka

Asja Dominko
Magistrica temeljnih medicinskih znanosti, vodilna specialistka za trajno odpravo izgorelosti, tesnobe in paničnih napadov.

  • Izvajam napredno terapijo »Notranji mir« ter Kratke terapije za osnovno pomoč.
  • Avtorica knjig »Kako premagati anksioznost« (e-knjigo (86 strani) s konkretnimi nasveti za pomoč si lahko brezplačno prenesete) in »Moja nova samopodoba«.
  • Brezplačen terapevtski pogovor je na voljo vsem, ki želite izvedeti a) resničen vzrok za vaše težave, b) način, kako se jih lahko za vedno osvobodite in zaživite ponovno normalno življenje.
Vse informacije: www.asjadominko.si

Potrebujete pogovor?

Pogovorimo se o tem zakaj se vam v resnici dogaja, kar se vam dogaja in kaj narediti, da težavo trajno rešite.

Okrepite svoj notranji mir v treh minutah na dan.