Socialna fobija – spoznajte vzroke, simptome ter pristop, s katerim odpravimo strah pred ljudmi

  • Objavljeno: 29. marca, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Anksioznost
  • Objavljeno: 29. marca, 2024
  • Napisala: Asja Dominko
  • Kategorija: Anksioznost
Socialna fobija, znana tudi kot strah pred ljudmi, prizadane približno 9% populacije.

Socialna fobija, znana tudi kot strah pred ljudmi, je ena izmed najpogostejših oblik anksioznih motenj in prizadene približno 9 % populacije. Znano je, da so tej motnji bolj podvržene ženske, saj jih v povprečju prizadene kar dvakrat več kot moške.

Ta strah pred družbenimi situacijami lahko močno vpliva na naše življenje. Strah pred ljudmi v nas vzbuja občutke anksioznosti in pogosto se počutimo ujeti v krog negativnih misli in nelagodnih občutkov, ki nas ovirajo pri vsakodnevnih družabnih interakcijah. V tem članku bomo raziskali, kaj je socialna fobija in kako ta vpliva na nas.

KAJ JE SOCIALNA FOBIJA

Socialna fobija, znana tudi kot socialna anksiozna motnja, je v resnici močna čustvena, miselna in telesna stiska, ki se kaže v pretiranem strahu pred družbenimi situacijami in neugodju med ljudmi. To vključuje številne vsakodnevne situacije, kot so 

  • službeni sestanki, 
  • pogovori s tujci,
  • javno nastopanje,
  • udeležba na zabavah,
  • telefoniranje s tujci ter celo znanci

ali celo navadni družabni dogodki, kot so 

Osebe, ki trpijo za socialno fobijo, doživljajo intenzivno tesnobo in nelagodje v teh situacijah, kar pogosto vodi v izogibanje družbenim interakcijam.

Oseba na sliki čuti intenzivno tesnobo zaradi socialne fobije.

Posledice socialne fobije segajo preko zgolj občutka nelagodja v določenih situacijah. Ta motnja lahko negativno vpliva na vsakdanje življenje in medosebne odnose. Mnogi ljudje s to motnjo se lahko izogibajo družbenim situacijam, kar lahko vodi v

Če menite, da se soočate s strahom pred ljudmi, je iskanje terapevtske pomoči ključni korak, da tovrstni strah premagate in se ob ljudeh spet počutite sproščeno. Z mojo terapijo se osredotočam na razumevanje in obravnavo socialne fobije. Pomagam vam identificirati resnične vzroke za vaš strah ter razviti strategije za obvladovanje in premagovanje teh občutkov.

Če mislite, da potrebujete pogovor o vaši specifični situaciji, se lahko na brezplačnem uvodnem pogovoru posvetujemo o vaših potrebah ter ciljih terapevtskega procesa. Moj cilj je, da vam pomagam pri premagovanju socialne fobije in vam omogočim, da ponovno vzpostavite kakovostno in izpolnjeno življenje.

KAKO NA NAS VPLIVA STRAH PRED LJUDMI

Strah pred ljudmi preprečuje, da bi se ob ljudeh počutili varno.

  1. Socialna fobija lahko ovira naše sposobnosti za vzpostavljanje in vzdrževanje socialnih odnosov. Ko se izogibamo družbenim situacijam zaradi strahu pred ljudmi, lahko izkusimo izolacijo in osamljenost. To pa lahko negativno vpliva na naše duševno zdravje, saj je človek po naravi družabno bitje, in osamitev lahko privede do povečanega tveganja za depresijo, tesnobo in druge čustvene težav.
  2. Strah pred tem, kaj si bodo drugi mislili in kako bomo izpadli v očeh tujih ljudi, predstavlja velik del socialne anksioznosti, kjer brez terapevtske pomoči težko odpravimo ali odmislimo tovrstni strah.

Strah pred ljudmi lahko močno vpliva tudi na naše delovno okolje in izobraževanje, kjer nas lahko ta strah ovira pri 

  • sodelovanju v timskih projektih, 
  • javnem nastopanju 
  • napredovanju v službi
  • ali pri vzpostavljanju stikov s sodelavci. 

To lahko vodi v zmanjšanje produktivnosti in omejuje naše možnosti za napredovanje v karieri. V izobraževalnem okolju pa lahko strah pred ljudmi otežuje sodelovanje na predavanjih, postavljanje vprašanj med poukom ali predstavitvah govornih nastopov, kar lahko vpliva na naš akademski uspeh in samozavest.

  1. Socialna fobija lahko prizadene tudi naše fizično zdravje. Kroničen strah pred ljudmi lahko povzroči številne telesne simptome, kot so 
  • povečan srčni utrip,
  • rdečico,
  • omotico,
  • tresenje,
  • potenje, 
  • težko dihanje 
  • in prebavne težave. 

To so fizični simptomi telesa, na katere v trenutku nimamo vpliva in lahko poslabšajo že tako občutljivo stanje, saj lahko posamezniku dodatno povzročajo nelagodje in anksioznost. Poleg tega dolgotrajen stres, ki ga povzroča socialna fobija, negativno vpliva na imunski sistem in poveča tveganje za razvoj različnih bolezni in medicinsko nepojasnjenih telesnih simptomov.

socialna fobija oziroma strah pred ljudmi negativno vplivata na življenje osebe na sliki.

ZAKAJ NASTANE SOCIALNA FOBIJA

Strah pred ljudmi nastane zaradi preteklih slabih izkušenj, ki smo jih doživeli ob ljudeh. Negativni občutki (žalost, posmehovanje, kritike), ki smo jih ob ljudeh doživeli, so tako intenzivni, da si jih je naše telo zelo zapomnilo in tako ob vsaki potencialno podobni situaciji povzroči hud strah.

Običajno se socialna fobija pojavi, ker smo v preteklosti doživeli zelo stresne dogodke, kjer je prišlo do ponižanja, hude kritike, posmehovanja s strani vrstnikov, grdih besed in žaljivk in drugih situacij, kjer se je naše telo naučilo, da ob ljudeh nismo varni.

Če se vam je pojavil močen strah pred ljudmi, je zelo pomembno, da veste, da je v celoti rešljiv. Na podlagi 12-letnih terapevtskih izkušenj, trdim, da ga lahko skupaj v kratkem času popolnoma odpraviva.

Kako? Tako da poiščeva glavne stresne dogodke iz vaše preteklosti in jih skupaj, z roko v roki predelava na način, da boste začutili globoko olajšanje na čustvenem, miselnem, telesnem in energijskem nivoju.

Za brezplačen in 100 % diskreten posvet vas povabim na brezplačen uvodni pogovor. Kliknite na spodnji gumb in si rezervirajte svoj termin.

KAKO PREMAGATI SOCIALNO FOBIJO?

Če se soočate s socialno fobijo in strahom pred ljudmi in se želite spet počutiti sproščeno, samozavestno in mirno med ljudmi, je pomembno, da sami pri sebi sklenete, da ste pripravljeni nekaj narediti za to, da se je trajno rešite.

Terapevt vam lahko pomaga odpraviti strahove, spremeniti miselne vzorce v povezavi z ljudmi in razviti strategijo za premagovanje socialne fobije.

  1. Poiščite strokovno pomoč: Prvi korak je, da poiščete pomoč terapevta, ki ima izkušnje z zdravljenjem socialne fobije. Terapevt vam lahko pomaga razumeti vzroke za vaš strah pred ljudmi, z vami razvije strategije za obvladovanje in ponovno pridobivanje samozavesti.
  1. Postopno izpostavljanje: Ko boste iz telesa sprostili negativne občutke in preteklosti in se energijsko razbremenili, je dobro, da se postopoma izpostavljate socialnim situacijam. Ob tem bodite pozorni na občutke, ki se pojavljajo. S terapevtom boste postopoma delali na tem, da boste korak za korak v sebi bolj sproščeni in mirni.
socialna fobija oziroma strah pred paniko sta ozdravljiva s pomočjo terapije
  1. Prakticiranje sprostitvenih tehnik: Terapevt vas bo naučil tehnik sproščanja, kot so dihalne vaje, progresivna mišična sprostitev in meditacija, vizualizacija, ki vam lahko pomagajo obvladati tesnobo in umiriti živčni sistem.
  1. Tehnike za samopomoč: Poleg terapevtske pomoči, nam k celostnemu boljšemu počutju pomaga tudi zdrav življenjski slog, kjer smo aktivni, se zdravo prehranjujejo in svoj čustven svet redno reguliramo.
  1. Vztrajajte in bodite potrpežljivi: Socialna fobija zahteva čas in trud, da jo premagamo. Bodite vztrajni in potrpežljivi s sabo, saj ste z vsakih “porazom” in neuspehom samo bližje temu, da se je trajno, rešite. Z nekaj vztrajnosti in pravimi pristopom se boste sčasoma naučili obvladovati svoje strahove in se tako ob ljudeh počutili samozavestno, sproščeno, mirno in suvereno.

SOCIALNA FOBIJA: KAKO SI POVRNITI NOTRANJI MIR IN NOTRANJO MOČ

Strah pred ljudmi je pogost problem, ki močno vpliva na naše druženje, efektivnost in splohšno dobro počutje. Vendar pa lahko s pravilnim pristopom to težavo premagate v kratkem času: v 90 dneh vam lahko s celovito terapijo pomagam, da se za zmeraj rešite vašega strahu. Več kot 3600 ljudem sem doslej že pomagala premagati svoje notranje ovire in socialno fobijo, ki jih je ovirala pri njihovem življenju. Da bo jasno, ali lahko pomagam tudi vam, vas vabim na zaupen pogovor. Na njem bomo poiskali pravi razlog za nastanek vaše težave in naredili načrt, kako (hitro) se ga lahko trajno osvobodite.

Vabim vas, da preberete zgodbe mojih strank, med katerimi so se nekatere spopadale s hudo socialno fobijo, a so s pomočjo moje terapije uspešno premagali svoje težave. Danes uživajo v polnem življenju brez občutkov straha pred ljudmi ter živijo srečno in mirno življenje.

socialna fobija oziroma strah pred ljudmi je bil odpravljen iz življenja zadovoljne uporabnice.

Zelo mi je pomembno, da vam lahko zagotovim hitro in učinkovito pomoč pri premagovanju vaših težav. S svojo ekipo že leta skrbim, da skoraj nimamo čakalnih dob za terapijo. V Sloveniji se sicer okvirne čakalne dobe gibljejo od nekaj mesecev naprej, odvisno od lokacije in specifičnosti težave.

Za več informacij o terapevtih in čakalnih dobah pa si lahko ogledate ta članek.

VIRI- strah pred ljudmi

  • Peterson, Ashley L. (11. april 2019). “Introvertnost, zadržanost in socialna anksioznost: Kaj je razlika?”. Mentalno zdravje doma. Arhivirano izvirno dne 1. avgusta 2022.
  • Brown, Alexander (13. marec 2022). “Socialna anksioznost? Introvertiran? Ali sramežljiv?”. Mind Journal. Arhivirano izvirno dne 1. avgusta 2022.
  • “NIMH » Motnja socialne anksioznosti”.
  • Nacionalni inštitut za zdravje in klinično odličnost: Smernice. Motnja socialne anksioznosti: Prepoznavanje, ocenjevanje in zdravljenje. Leicester (VB): Britansko psihološko društvo; 2013. PMID 25577940
  • “Motnja socialne anksioznosti (socialna fobija) – Simptomi in vzroki”. Mayo Klinika.
  • Stein, MD, Murray B.; Gorman, MD, Jack M. (2001). “Razkrivanje motnje socialne anksioznosti” (PDF). Revija za psihiatrijo in nevroznanost. 3. 26 (3): 185–9. PMC 1408304. PMID 11394188. Pridobljeno 17. marca 2014.
  • Socialna fobija (F40.1) v ICD-10: Diagnostična merila in klinični opisi ter smernice.
  • Pilling, S; Mayo-Wilson, E; Mavranezouli, I; Kew, K; Taylor, C; Clark, DM; Skupina za razvoj smernic (22. maj 2013). “Prepoznavanje, ocenjevanje in zdravljenje motnje socialne anksioznosti: povzetek smernic NICE” (PDF). BMJ (Klinično raziskovanje). 346: f2541. doi:10.1136/bmj.f2541. PMID 23697669. S2CID 13776769.

Avtorica članka

Asja Dominko
Magistrica temeljnih medicinskih znanosti, vodilna specialistka za trajno odpravo izgorelosti, tesnobe in paničnih napadov.

  • Izvajam napredno terapijo »Notranji mir« ter Kratke terapije za osnovno pomoč.
  • Avtorica knjig »Kako premagati anksioznost« (e-knjigo (86 strani) s konkretnimi nasveti za pomoč si lahko brezplačno prenesete) in »Moja nova samopodoba«.
  • Brezplačen terapevtski pogovor je na voljo vsem, ki želite izvedeti a) resničen vzrok za vaše težave, b) način, kako se jih lahko za vedno osvobodite in zaživite ponovno normalno življenje.
Vse informacije: www.asjadominko.si

Potrebujete pogovor?

Pogovorimo se o tem zakaj se vam v resnici dogaja, kar se vam dogaja in kaj narediti, da težavo trajno rešite.

Okrepite svoj notranji mir v treh minutah na dan.